Nyheter  Onsdag 30. november 2022

Velkommen til Landsangerstevnet i Oslo 9(8)-11. juni 2023

Agendaen er klar og vi i Oslo Arbeidersangerforbund gleder oss til å ønske dere velkommen til Landsangerstevnet 2023.
Som tidligere annonsert vil stevnet kretse rundt byens arbeiderhistorie. Det er booket kirker og verdslige alternativ til konserter et par steder i byen.

Nå er tiden inne for endelig påmelding!

Ryan

Bindende påmelding

Deltakeravgiften dekker alt, unntatt drikke på festmiddagen.

Her er lenke til elektronisk på melding med frist 6. januar 2023
BINDENDE PÅMELDING

Julie

Torsdag 8. juni

For dem som kommer allerede på torsdag den 8.juni blir det sosialt samvær på et utested i Oslo Sentrum utover kvelden.

Ukjent

Fredag 9. juni

Da går vi i samlet flokk i et kort Sangertog som avsluttes på Youngstorget, hvor Landssangerstevne 2023 åpnes med taler og fellessanger.

Etter åpningen vil det bli korkonserter, både i kirke og verdslig. Dere melder på koret i det elektroniske påmeldingsskjemaet.

OKS

Lørdag 10. juni

På formiddagen ca. kl. 10.00, blir det dirigent-og ledertreff. Om vi får til en type kurs for de korene som ønsker dette blir dette også på lørdag formiddag, men det er en utfordring å finne lokaler til en «normal» pris.

Vi håper på lokaler til å gjennomføre korkonserter på dagtid, og det vil i alle fall være full anledning til litt «busksyning» for de av korene som vil «vise seg fram litt» eller bare rusle rundt og ta det som det kommer.

På lørdag kveld blir det bankett i Oslo Kongressenter med tre-retters festmeny, sang, taler og utdeling av hederstegn, kåseri, bar og dans til levende musikk.

Treretters festmeny legges ut som eget dokument, med egen lenke til å melde inn matallergier i forhold til denne. Dette vil dere få tilsendt senere.

Lilly

Søndag 11. juni

Stevnet avsluttes med vandring langs Akerselva som alle klarer å bli med på, vi starter litt oppe og rusler nedover mot sentrum. Her blir det egne guider og historiefortelling om elvas betydning for industrialiseringen og arbeiderhistorien.

Her er det bindende påmelding pga. guider vi har bestilt, og som har satt av datoen!

Overnatting

Overnatting ordner korene selv. Her er lenke til de hotellene som har egen tariffavtale samt rabattavtale med NSF: Hoteller med tariffavtale | Fellesforbundet. Nordic Choice avtale 74264 (fritidsforeninger) eller oppgi Norsk Sangerforbund. Reserver hotellrom allerede nå da det ofte er fullt på hotell midt i sentrum. Transport til/fra: Det enkelte kor bestiller og betaler selv.

Sangerhilsen fra
Oslo Arbeidersangerforbund