Deltakere

Lærerikt seminar med Øystein Fevang i Tromsø
Rytme, klang og fremførelse.

De var et gjeng fornøyde sangere som sang seg hjem etter 2 fantastiske dager helga 25.-26. februar 2023. Vi var 34 deltakere fra Tromsø Mannskor og Tromsø Sangforening. Sistnevnte hadde også med sin egen dirigent.

Øystein Fevang holdt stimen og stemninga på topp uten et kjedelig øyeblikk alle timene seminaret varte. Det var et variert program hvor rytme, klang og fremførelse var i fokus. Han førte oss gjennom stemmens klangfarger og tips som kan gjøre stemmebruken bedre og enklere. Selv om vi er svært fornøyde med vår egen dirigent, er det alltid noe å hente fra andre….. og det er ikke tvil om at Øystein er en svært erfaren dirigent og instruktør. Det ble stor stemning blant kursdeltakerne når vi øvde inn rytme – som ikke var like enkelt for alle!

Øystein avsluttet seminaret med sine egne Queen fan-historier, samt innlæring og fremførelse av Fat Bottomed Girls. Dette førte stemningen i taket, synd at dette var slutten på seminaret. Til trampeklapp ble Øystein takket av og ønsket tilbake til Tromsø og et nytt seminar.

Oystein Fevang