Nyheter  Onsdag 25. januar 2023

Kurskalender

Musikkrådet i Norsk Sangerforbund vil i samarbeid med distrikt og kor avholde landsomfattende kurs som alle kan melde seg på. Ta kontakt med norsksangerforbund@gmail.com for mer informasjon om kursene.

Planlagte kurs i 2023.

Deltager-avgift for kurs i regi av NSF er kr 150,- pr kursdag.

• Tromsø, 25 og 26. februar -Kl 11.00-17.00 Withs plass, BUL huset.
    Kurs i Rytme, klang og fremførelse med Øystein Fevang. Egenandel kr 150,- pr dag. Påmelding på e-post til Jørn Fjellsaune: Epost/ 97 04 72 4
  • Østfold, 11. mars - Kl 10.30-16.00 I Fredrikstad Sangerhus.
    Foredrag og workshop om Rekruttering i kor, med spesielt fokus på mannskor/herrestemmer. Dagen starter med foredrag fra Ingrid Danbolt, basert på forskning, erfaring, allsang og fremtidsoptimisme!
    I tillegg vil det bli god tid til samtaler og diskusjoner både i grupper og i plenum for å se på løsninger til hvert enkelt kor som deltar. Egenandel kr 150,-. Påmelding til Wenche Nilsen/ 69 18 54 1
  • Oslo/Romerike, 12. mars - Notelære med Synnøve Sætre Hveem. Målet med kurset er å gi nye og gamle korsangere en grunnleggende innføring i notelære/musikkteori
  • Telemark, 25. mars - Kl 10.00-15.00. Skolandhuset, Notodden
    Rytme, klang og fremførelse med Marianne Tovsrud Knudsen. Mariannes økter starter alltid «på gulvet»; i ring med fokus på rytme og groove, stemme og kropp - og det å jobbe «på øret» med utgangspunkt i metodikken «The Intelligent Choir» (TIC). TIC-metodikken er utrolig funksjonell og kan brukes på alle nivå og i alle typer korgrupper. Dette er en god, leken og morsom måte å lære musikk på. Meld dere via mail til Unni Eldrup eller Tlf: 917 31 081.
  • Trondheim, 22. april - Klang og kropp med Maria Berglund
  • Bergen, 2. september- Klang og kropp med Maria Berglund
  • Telemark, 17. September - Kurs i presentasjon og formidling med Tirill Pharo
  • Oslo/Romerike 14.oktober - Kurs i presentasjon og formidling med Tirill Pharo
  • Østfold, 4.november - Rytme og formidling med Marianne Tovsrud Knudsen
  • Innlandet/Hamar, 18.november - Workshop for herrestemmer

Avholdte kurs:

• Oslo, Grorud Samfunnshus - 15. oktober kl 11.00-16.00 med Øystein Fevang. Generell Sangteknikk, intonasjonstrening, overtonesang er temaene som Øystein vil jobbe med denne helgen.
  • Østfold/Halden, Fredriksten Hotell, 22 og 23 oktober - kurs i sangteknikk med Maria Berglund. Maria vil veksle mellom teori, kroppslige og musikalske øvelser. Du kan forvente en helg med latter, ny kunnskap og nye bekjentskaper. Meld dere på til: Wenche Nilsen i Østfold Sangerforbund: Epost Wenche senest 1. oktober
  • Skien, Gjerpen Menighetshus - 5 november kl 10.00-16.00 - kurs i "Rytme og Sangteknikk" med Marianne Tovrsud Knutsen. Marianne har utdanning i Rytmisk Korledelse i Danmark og har mange års erfaring som kordirigent innen rytmisk sjanger. Meld dere på til Unni Eldrup innen 15. oktober.

Les mer om kurs og opplæring HER